1. 사업/재무성과 분석 - 기업의 재무적 성과에 대한 종합적인 분석을 통해 수익성을 파악함

  * Accounting Based Measures

  * EVA (Economic Value Added)

  * ROIC/EVA Chart

  * CVA(Cash Value Added) Analysis

  * CFROI Tree

  * Extra Profitability Measures

 

2. 제품/고객 분석 - 제품/서비스의 적정성 및 고객에 대한 분석을 실시하여 (고객) 시장을 이해함

  * Product/Service Evaluation

  * Finanacial Contribution Analysis

  * Market Maps

  * Brand Recognition Evaluation

  * Product Quality Evaluation

  * Customer Evaluation

  * Customer Satisfaction Measurement

  * Customer Profitability Analysis

  * Customer Value Management

  * Customer Life Time Value Analysis

 

3. 내부역량 분석 - 고객에게 가치를 전달하기 위해 수행하는 주요 활동별 내부 보유역량의 정도를 파악함

  * Organizational Performance Model

  * Organization Assessment 7-S Model

  * Business Model Analysis

  * Business Flow Analysis

  * Core Competency Analysis

 

4. 내부환경분석 시사점 도출 - 회사의 성과 및 보유역량의 문제점을 망라한 핵심이슈를 발견하고 성과 향상을 위한 전략적 시사점을 도출함

  * Strength/Weakness Analysis

  * Competitive Advantage Analysis

 

 

 

반응형
반응형